Du er her

TUSENFRYD FORVENTER 3000 SØKERE TIL SOMMERJOBB 2016
Tirsdag, Mai 31, 2016

Sommeren virker langt unna, men på TusenFryd er det kun få uker til hundrevis av tenåringer skal på intervju til 350 ledige sommerjobber. Det forventes nærmere 3000 søkere de neste ukene. TusenFryd er en av landets største arbeidsgivere for tenåringer og unge voksne. Sommerjobb i parken har gitt mange unge verdifull jobberfaring og karrierestart, i tillegg til sosialt nettverk og nye venner.

Før hver sommer søker hundretusener av unge nordmenn sommerjobb. Noen er så heldige at de får jobb i Norges største fornøyelsespark; TusenFryd. Parken har rundt 470.000 besøkende hver sesong og for å drive parken behøves rundt 700 motiverte og serviceinnstilte medarbeidere. De fleste er mellom 16 og 23 år og hele 60 % er under 18. I år åpner parken lørdag 23. april og vil i løpet av sesongen by på nyheten «Ragnarok», et familievennlig elverace i spennende farvann.

Veien til sommerjobb

Det forventes 3000 søknader innen utløp av fristen i slutten av januar. Det er satt av tid til 600 intervjuer utenom skoletid. Nåløyet er trangt og det anbefales å legge sjelen sin litt i søknaden! Kandidatene kjemper om 350 sesongjobber, ettersom halvparten av TusenFryderne fra forrige sesong allerede har takket ja til å være med videre. Jobbene er fordelt på 12 avdelinger fra spill og attraksjoner til parkering og renhold, med varierte oppgaver og behov for ulike personligheter og egenskaper.

• På Restaurant jobber vi i team for å gi våre gjester det måltidene de ønsker. Vi yter service og har sosiale dager på jobben!» Kasper, 16 år, har jobbet 2 sesonger;
  • På Spill skaper vi show for store og små gjester hver dag! Vi står på spillene og både samarbeider og konkurrerer med hverandre» Karoline 16 år, har jobbet 1 sesong.

Mer om hva TusenFryderne sier om jobben sin, informasjon og søknadsskjema publiseres på www.tusenfryd.no 17. desember.

Unge ledere rekrutterer selv

Med lang erfaring som en av landets største arbeidsgivere for tenåringer, er parken en viktig arbeidsplass der det bygges holdninger og erfaringer som mange tar med seg inn i arbeidslivet etter endte studier. TusenFrydere får verdifull jobberfaring, kunnskap om arbeidslivet, trening i hvordan jobbe etter verdier og mål, og mulighet for karriere og vekst internt. Det er uttalelige eksempler på at Tusenfryd på CVn vurderes som positivt hos fremtidige arbeidsgivere.

Parkens daglige drift og ledelse av unge medarbeidere gjøres av ca. 60 unge sesongledere i alderen 17-26 år, som har gått gradene internt fra medarbeider til leder. Det unike ved selve rekrutteringsprosessen er at de unge lederne selv ansetter til sin avdeling. Stab og HR Sjef gir trening og veiledning i intervjuteknikk og metoder, og gir støtte og support til sesonglederne på intervjukveldene. De siste to årene har HR Sjef kun gjort 2 av 1200 intervjuer – og er stolt av at unge sesongledere raskt lærer og tilegner seg kompetanse til selv å besette egen avdeling.

“Intervjukvelder med haugevis av tenåringer er noe av det morsomste vi gjør utenom sesong. Å få opplæring og veiledning i intervjuteknikk og deretter selv få intervjue og ta beslutninger, har utviklet meg som leder og gitt meg verdifull erfaring.» Thomas, 20 år, 2 sesonger som leder

"Ved å rekruttere ansatte til egen avdeling får jeg mulighet til å bli godt kjent med medarbeiderne helt fra start, og i tillegg følge en enda større del av deres utvikling. " Marianne, 21 år, 3 sesonger som leder

“Jeg er stadig imponert over hvor mange dyktige og engasjerte unge søkere som møter opp på jobbintervju hos oss, og ser frem til nok en runde med rekruttering til Norges morsomste sommerjobb!» Max-Emil, 25 år, 7 sesonger som leder

Digital søknad/søkeprosess

Søknaden leveres ved å fylle ut søknadsskjema på www.tusenfryd.no. Her finnes også mer info om de ulike jobbene og om søknadsprosessen.

For ytterligere informasjon:

HR Sjef Trine Bjonum, Tlf. 416 09 193/ 64976411 trine@tusenfryd.no

PRESSEKONTAKT

Markedssjef

Erik Røhne Andersen

Email: erik@tusenfryd.no

Bildebank >>

22-09-2016

Alle som liker gørr og skrekkinngytende monstre kan glede seg.

31-05-2016

Nå stikker TusenFryd spaden i jorden og bygger Norges råeste vannbaserte attraksjon, unik i sitt slag i Nord-Europa.

31-05-2016