MEGA og MAXI sesongkort til Black Friday priser t.o.m. 2. desember
Nettbutikken er stengt pga.vedlikehold
Hva ser du etter?
Fra jeg var liten har jeg alltid hatt et sikkert vårtegn som jeg fortsatt kan stole fullt og helt på: Nemlig at rulletrappa på TusenFryd gjøres klar for åpning!
Det lange, blå trekket, som synes helt fra bilvinduet på E6, har ligget og beskyttet Norges lengste utendørs rulletrapp hele vinteren og er nå lagt til side.
Som avdelingsleder for Billett & Gjesteservice har jeg ansvaret for at hele inngangsområdet blir gjort klar til åpning. Dette vil si billettlukene, inngangen og Gjesteservice.
Det høres kanskje ikke så vanskelig ut, men det er mye mer jobb enn man skulle tro! Faktisk er det slik at jeg bruker mest tid på å forberede det man ikke ser. “Men hva er det du forbereder da?” tenker du kanskje.
Det spurte jeg også meg selv om da jeg var ny som leder på avdelingen, men etter noen år har jeg lært at det kreves mye planlegging og trening før vi kan ta imot flere hundre tusen Gjester og gi dem en frydefull dag her i parken vår!
Man kan jo spørre seg om hvorfor det krever så mye planlegging når vi har gjort akkurat det samme i over 25 år!
Vel, da kan jeg fortelle deg at det er faktisk bare ca. halvparten av oss som har gjort dette før, da vi får ca. 350 nye medarbeidere hvert år! Det betyr at vi som er ledere må gjøre en solid jobb når vi skal få de nye ansatte inn i parkens kultur og rutinene på de ulike avdelingene.
I løpet av de siste ukene har jeg derfor sittet og gått gjennom manualene på avdelingen min og sørget for at den inneholder alle de rutinene som man må kunne for å jobbe her, både nye og gamle.
Så kommer jobben med å planlegge hvordan vi kan lære disse rutinene bort på en effektiv og ikke minst morsom måte! Vi er tross alt Norgesmestere i Glede, også når parken er stengt :)
Dette er ofte den mest utfordrende, men samtidig morsomste, jobben fordi vi skal få ungdommer som aldri har møtt hverandre før til å jobbe sammen som et team og levere Gjestene våre den beste servicen de kan få. Og alt dette skal skje på to opplæringsdager!
Det desidert beste som skjer i løpet av de to dagene for meg er den siste halvtimen på dag nr. 2. Da tar vi nemlig et gruppebilde av alle ansatte, både nye og gamle, i rulletrappa og avslutter det hele med et høyt rop om at vi er Norgesmestere i Glede!
Det er så gøy å se hvor godt kjent folk har blitt med hverandre på så kort tid! Noen gir til og med hverandre en klem før de drar hjem!
Så står jeg der og ser hver og en dra hjemover med masse ny kunnskap og et stort smil om munnen.
Først da kjenner jeg at jeg er 110% klar. Klar for morro, klar for fart og ikke minst klar til å åpne portene til Norges morsomste park!
Så håper jeg selvfølgelig også at du som leser er klar for å besøke oss, jeg gleder meg i hvert fall til å se deg!
Med frydefull hilsen,
Thomas Aannestad
Avdelingsleder - Billett & Gjesteservice