MEGA og MAXI sesongkort til Black Friday priser t.o.m. 2. desember
I april sesongåpner Norges største fornøyelsespark. I den forbindelse offentliggjør Tusenfryd den største satsingen i parkens 34-årige historie. I løpet av de neste tre årene skal store deler av parken oppgraderes betydelig, og flere nye attraksjoner skal bygges.
– I et normalår har vi 500.000 gjester innenfor portene, og vi har regelmessig lansert nyheter og enkeltoppgraderinger. Det vi nå offentliggjør er en lenge planlagt og helhetlig forsterkning av vårt tilbud. 250 millioner kroner muliggjør en fremtidsrettet satsing parken vår aldri tidligere har vært gjenstand for, sier adm. direktør Bjørn Håvard Solli i Tusenfryd.
Det overordnede grepet er at «Nye Tusenfryd» forvandles fra en tradisjonell fornøyelsespark til en temapark med nye og tydelig definerte soner. Flere og heftige attraksjoner skal altså også bygges.
Allerede inneværende år investeres det ca. 50 millioner kroner. De første arbeidene startet tidligere i vinter for å sikre at de første nyhetene er klare til årets sesong.
– Det vi kan avsløre av nyheter for 2022, er en ny vannsklie i tillegg til at vi åpner «The Dungeon» - en labyrint med skumle opplevelser hvor også skuespillere dukker opp for å virkelig få opp pulsen hos gjestene. I tillegg introduserer vi to helt nye temasoner, sier Solli.
Den første nye sonen heter «Route 66» som er bygget som en småby nettopp langs den legendariske «Route 66». Nyheter her er blant annet en ny radiobil-arena og motorsykkelkarusell for barn, en ny trafikkskole samt en utvidet og oppgradert «Rockburger» restaurant.
I den andre nye sonen bygges «Expedition Lost Kingdoms», et område hvor man begir seg ut på en eventyrlig oppdagelsesferd på ulike kontinenter. Her kommer det blant annet en helt ny berg- og dalbane for barn samt andre spennende opplevelser og aktiviteter gjestene kan ta del i.
Solli understreker samtidig at parken ikke vil oppleves som en byggeplass. Publikum vil ikke bli nevneverdig berørt av arbeidene da dette i hovedsak vil pågå den delen av året parken er lukket.
Alle grepene er for øvrig basert på kundeundersøkelser og evalueringer fra gjestene.
– Det blir fantastisk når alt står klart i 2024. Satsingen legger et solid og viktig fundament for at Tusenfryd også i mange år fremover skal være Norges største temapark for spennende og hyggelige opplevelser med familie og venner. I tillegg er vi stolte av at vi som samfunnsaktør på denne måten også trygger hundrevis av arbeidsplasser for ungdommer og bidrar til å skape betydelige verdier innen overnatting, servering, handel, transport og i reiselivsnæringen i regionen for øvrig, sier Solli.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Adm. direktør Bjørn Håvard Solli, mobil: 913 24 525, e-post: bhs@tusenfryd.no
Markedssjef Erik Røhne Andersen, mobil: 922 67 788, e-post: erik@tusenfryd.no